RECENZE - LEGO DUPLO 5507 Box s kostkami deluxe

by - 24.10.14

Když se řekne Duplo, nevybaví se mi ten králík v jejich logu, ale velká žlutá kostka s okem...:D A obraz z dětství, kdy bratránci-dvojčata měli snad všechny sady Dupla, které existovaly. Později přesedlali na klasický lego a každé Vánoce a narozeniny dostali jednu stavebnici. Měli toho megamoc. Indiány, piráty, nějakej hrad,... A byla to fakt vzácná hračka, vydrželi u toho hodiny. Já jsem to nikdy moc nechápala, nějak mě to nebralo (možná proto, že mě k tomu nikdy pořádně nepustili :D) až do doby, kdy jsem dostala na jedny Vánoce taky jednu univerzální krabici, asi aby mi to nebylo líto.

Malé srovnání:
srovnání velikostí
Je to 4 měsíce, co Vája měla rok a já pro ni vymýšlela nějaký dárky (třeba tady). Přemýšlela jsem dost i o Duplu, protože dělají opravdu krásný stavebnice, všechno je takový hezky barevný, k tomu ta jemná motorika, vždyť víme. Ale vzhledem k tomu, že Vája v roce ještě neuměla spojit kostky k sobě a stavění ji nijak zvlášť nebavilo, byly mi doporučeny zatím Clemmy, které jsou velké a měkké. Takže na okusování super :)
Srovnávat Duplo s Clemmy si myslím, že není úplně fér, už jen kvůli věkovým hranicím, ale pro představu... Duplo je určeno pro děti od 1,5 roku a Clemmy je od 6měsíců. Clemmy jsou jednoduché, měkké kostičky, které mají pár dalších soupraviček, které jdou dokoupit, největší je dvojkostka, takže nejsou na nějaké složité stavění. Takže super do doby než dítě začne víc vnímat, k čemu to vůbec je, což si myslím, že tak ten rok a půl odpovídá. 

Přemýšlím, jestli existuje nějaká značka, která má takový výběr stavebnic, které můžete volně kombinovat, jako Lego. A fakt mě nic nenapadá. 


Jednoho dne jsme s Vájou od společnosti Lego dostaly na testování tuhle krásnou stavebnici Lego Duplo - Box s kostkami Deluxe.

Krabice obsahuje 95 krásně barevných dílků včetně 2 figurek (Vája jim říká PÁ a PAÍ =pán a paní), 2 okýnek, podvozku na autíčko, 4 kytiček, 2 plotků, kostiček s očičkama a spoustu dalších.


Naštěstí máme i brožuru s obrázky různých věcí, které jdou z této soupravy sestavit, protože maminka samozřejmě pečlivě staví domečky, autíčka, zvířátka, tak abych věděla :)


Nejvíc, co Váju zajímá, jsou samozřejmě postavičky a taky okýnko, kterým je neustále prostrkuje tam a zpátky.


Sama jsem byla zvědavá, jak bude Vája reagovat a je pravda, že už na první pohled bylo jasný, že z ní geniální stavitelka, která by sestavovala složité domečky už v 16 měsících, asi nebude. Což se dá i pochopit, ale jak se u toho soustředí a šklebí to je mazec :) 


A bez povšimnutí nezůstala ani samotná krabice. Jeden šibalskej pohled a hned věděla, co s ní :)


Podle nás je Lego Duplo univerzální hračka "na dlouho", která se dá jednoduše oživovat dalšíma sadama. Tetičky, babičky můžou dokupovat sadičky jako dárek, protože Duplo nedělá jen krabice za 13 stovek, ale dá se dokoupit třeba jenom telátko, sanitka, babyzoo a vejdou se do 250 korun. Všechny stavebnice Lego Duplo (i tu naši) si můžete prohlídnout na www.duplosvet.cz, kde najdete mimo jiné i tipy, jak si za pomoci Dupla hrát a rozvíjet tak dětskou představivost. 

 Valinka stopro dostane nějakou další sadu pod stromeček. Už teď rozmýšlím mezi Zvířátkama z farmy a Mojí první zahradou.

No a vy abyste nemuseli čekat až do Vánoc, stačí si počkat do zítřka, kdy vyhlásíme "soutěž" o jednu stavebnici Lego Duplo, kterou nám Lego a jeho úžasný tým věnovali do soutěže pro naše čtenářky, jupííí. A o kterou si budete moct zasoutěžit? To se nechte překvapit :)

Tak zítra ahoj u soutěže :)



You May Also Like

0 komentů

Za všechny komentáře moc děkujeme :)